Wpływ rozmiaru opon na osiągi i spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcolin
    Classic
    • 2015
    • 10

    Wpływ rozmiaru opon na osiągi i spalanie

    Tak jak w temacie, przymierzam się do zakupu i chciałem trochę podpytać - jeśli któryś z kolegów ma czarnulkę u siebie to prosiłbym o info:
    1 - jak wygląda sprawa podpinania słuchawek i mikrofonu do pada - czy to mogą być dowolne słuchawki z mikrofonem ?
    2- czy odtworzę na ps4 filmy z podpiętego pena ?
    3 - czy obecnie do kupienia dalej jest ta sama wersja co po premierze czy tez wyszły już kolejne modele czarnuli ?
    4-czy psujące się gałki w padzie to problem ?
  • Prekompilator
    Rider
    • 2013
    • 420

    #2
    Wpływ rozmiaru opon na osiągi i spalanie

    Nastaje nowa uświadamiająca moda - podaje się dane techniczne dla różnych rozmiarów felg i opon. Co prawda to nie skoda, ale w tym przypadku prawa fizyki są takie same. Strona 6.
    Najbardziej załamuje pogorszenie przyspieszenia - nawet o sekundę.
    No i przydałaby się rozpiska dla każdego rozmiaru opon, a nie dla przedziałów, bo jak się porówna 15" do 18, to różnica może być jeszcze większa.

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      podawanie tego według rozmiarów felg to silne uproszczenie - zależy jeszcze, co się na tą felgę założy :lol: czyli profil jako funkcja szerokości opony...
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • Prekompilator
        Rider
        • 2013
        • 420

        #4
        Pewnie szerokości typowe dla średnicy felgi zakładają.

        W bmw też podają te różnice - czy to jakiś unijny wymóg?

        Komentarz

        • tomekb1
          Rider
          • 2013
          • 352

          #5
          Re: Wpływ rozmiaru opon na osiągi i spalanie

          Zamieszczone przez Prekompilator
          Najbardziej załamuje pogorszenie przyspieszenia - nawet o sekundę.
          A to czemu? Nie powinieneś się martwić. Jesteś chyba zwolennikiem grubszych gumek?

          A tak wogóle to rzeczywiście spalanie wyższe. Nawet o 0,2 l/100 km. Do przyjęcia. Tylko jak się to ma do Twoich wcześniejszych wypowiedzi:
          Zamieszczone przez Prekompilator
          Na 17" ok. 1.5 litra większe spalanie.
          w tym temacie?
          Pozdrawiam
          Tomek

          Komentarz

          • Prekompilator
            Rider
            • 2013
            • 420

            #6
            Re: Wpływ rozmiaru opon na osiągi i spalanie

            Zamieszczone przez tomekb1
            Zamieszczone przez Prekompilator
            Najbardziej załamuje pogorszenie przyspieszenia - nawet o sekundę.
            A to czemu? Nie powinieneś się martwić. Jesteś chyba zwolennikiem grubszych gumek?
            Mnie to nie dotyczy, ale załamujące jest. Sądziłem, że teraz technika poszła na tyle do przodu, że efekt ten prawie nie występuje - co można sądzić przynajmniej po zachwytach tych, którzy zamienili część gumy na metal.

            Zamieszczone przez tomekb1
            A tak wogóle to rzeczywiście spalanie wyższe. Nawet o 0,2 l/100 km. Do przyjęcia. Tylko jak się to ma do Twoich wcześniejszych wypowiedzi:
            Zamieszczone przez Prekompilator
            Na 17" ok. 1.5 litra większe spalanie.
            w tym temacie?
            Takie miałem w bmw 525i. I tam przede wszystkim szerokość opony się mocno różniła: 205 w zimie vs 235 / 255 latem.

            Komentarz

            • Tippo
              L&K
              • 2009
              • 1349
              • Octavia III (5E3)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Zamieszczone przez Prekompilator
              nie to nie dotyczy, ale załamujące jest. Sądziłem, że teraz technika poszła na tyle do przodu, że efekt ten prawie nie występuje - co można sądzić przynajmniej po zachwytach tych, którzy zamienili część gumy na metal.
              Mysle, ze francuzy podaja takie rzeczy, bo wielu ludzi jest nieswiadomych tego, ze jak do 100km autka wsadza 18ki to im zmuli, wielki plus dla nich, ze im sie chce !!
              Praw fizyki nie oszukasz, ameryki tez nie odkryli w peugeocie, ujecie 1kg z masy wirujacej to jakbys 10kg wywalil z auta. Zapraszam tutaj.



              Wsadzilem do auta 16 spraco 7,4kg zamiast 9,7 ori 16, ori 17 skody wazy czasem ponad 11kg.
              I czuc roznice, szczegolnie miedzy 2-3 tys rpm.
              ps. Zona ma org alu 15ki w g5 1.9 tdi 105km, i nie widze sensu ladowac tam cos wiekszego.

              Komentarz

              • tomekb1
                Rider
                • 2013
                • 352

                #8
                Zamieszczone przez Tippo
                ujecie 1kg z masy wirujacej to jakbys 10kg wywalil z auta.
                W takim razie powinni podawać też jakich felg to dotyczy - stalowych czy alu.
                Pozdrawiam
                Tomek

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez tomekb1
                  W takim razie powinni podawać też jakich felg to dotyczy - stalowych czy alu.
                  Prosze jasniej, bo 1kg mniej z alu czy stalowki to ten sam 1 kg

                  Komentarz

                  • tomekb1
                    Rider
                    • 2013
                    • 352

                    #10
                    Zamieszczone przez Tippo
                    Zamieszczone przez tomekb1
                    W takim razie powinni podawać też jakich felg to dotyczy - stalowych czy alu.
                    Prosze jasniej, bo 1kg mniej z alu czy stalowki to ten sam 1 kg
                    A co tu jest do wyjaśniania? Skoro te kg są takie ważne to w tabeli, gdzie uzależniają spalanie od rozmiaru koła, powinni też zaznaczyć jakiego koła dane dotyczą, alu czy stalowego . Zakładam, że alu bedzie lżejsze.

                    [ Dodano: Sob 12 Paź, 13 20:18 ]
                    Zamieszczone przez Tippo
                    ujecie 1kg z masy wirujacej to jakbys 10kg wywalil z auta.
                    Tippo skąd masz te dane ?
                    Pozdrawiam
                    Tomek

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tomekb1
                      Tippo napisał/a: ujecie 1kg z masy wirujacej to jakbys 10kg wywalil z auta.

                      Tippo skąd masz te dane ?
                      Z motoru lub AŚ, niestety juz nie pamietam dokladnie :/
                      Zamieszczone przez tomekb1
                      powinni też zaznaczyć jakiego koła dane dotyczą, alu czy stalowego . Zakładam, że alu bedzie lżejsze.
                      A to akurat tez nie jest takie oczywiste :P Ale racja, do 16ki mozna kupic stal, potem juz raczej alu.

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        Zamieszczone przez Tippo
                        Wsadzilem do auta 16 spraco 7,4kg zamiast 9,7 ori 16, ori 17 skody wazy czasem ponad 11kg.
                        I czuc roznice, szczegolnie miedzy 2-3 tys rpm.
                        czyli co, szybciej jedzie ?
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • Prekompilator
                          Rider
                          • 2013
                          • 420

                          #13
                          Zamieszczone przez tomekb1
                          Zakładam, że alu bedzie lżejsze.
                          Bardzo ryzykowne założenie.

                          Komentarz

                          • tomekb1
                            Rider
                            • 2013
                            • 352

                            #14
                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            Zamieszczone przez tomekb1
                            Zakładam, że alu bedzie lżejsze.
                            Bardzo ryzykowne założenie.
                            No co? To tylko założenie. Być może błędne. Jak masz jakieś porównania mas to mógłbyś podzielić się wiedzą :roll:
                            Pozdrawiam
                            Tomek

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #15
                              Zamieszczone przez tomekb1
                              Jak masz jakieś porównania mas to mógłbyś podzielić się wiedzą
                              większość obecnych na rynku alu jest cięższa jak dobra stalowa felga w tym samym rozmiarze
                              dobre i lekkie alu są drogie i bardzo rzadkie

                              [ Dodano: Nie 13 Paź, 13 17:14 ]
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              czyli co, szybciej jedzie ?
                              po części tak ;-)
                              najważniejsza jest szybsza i mniej przenosząca się na nadwozie praca zawieszenia
                              wzbudzenie czy wyhamowanie drgań 5 zamiast 10 kg to jednak duża różnica

                              łatwiej też wzbudzić ruch obrotowy mniejszej masy jak i go wytracić

                              Komentarz

                              • Tippo
                                L&K
                                • 2009
                                • 1349
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                Tippo napisał/a: Wsadzilem do auta 16 spraco 7,4kg zamiast 9,7 ori 16, ori 17 skody wazy czasem ponad 11kg.

                                I czuc roznice, szczegolnie miedzy 2-3 tys rpm.

                                czyli co, szybciej jedzie ?
                                Szybciej to nie wiem ale lepiej przyspiesza, wrazenie takie jakby przybylo momentu miedzy 2 a 3 tys rpm. Z reszta mierzalna roznice widac na tym dokumencie ze strony peugeota.
                                Pewno przy furach 200km i wiecej, tak tego nie czuc, ale jak widze golfa 4ke 1.4 z felami 18 i to nieraz to nie wiem czy sie smiac czy plakac :/

                                łatwiej też wzbudzić ruch obrotowy mniejszej masy jak i go wytracić

                                To fakt, z predkosci 100 lub wiecej, tez szybicej zwlania.


                                większość obecnych na rynku alu jest cięższa jak dobra stalowa felga w tym samym rozmiarze

                                dobre i lekkie alu są drogie i bardzo rzadkie
                                Z tym, ze nie spotkalem stalowek wiekszych jak 16, ale ogolnie racja.
                                Temat lekkiej alu 16 i 17ki walkowalem juz tutaj wielokrotnie. Lekkie i dobre alu 16 to min 600pln sztuka, 17ka minim 700-720pln... Lekkie czyli 16ka okolo 7kg, 17ka okolo 8kg, a przykladowo ori 16ka draconis to 9,7kg a 17ka ats streetrace 9,5kg!!(Tak mi odpisal sprzedawca felgi)
                                Znow Momo win pro 16 9,5kg, wiec jest o co walczyc mosci panowie

                                Komentarz

                                • Przem78
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 561

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  Co prawda to nie skoda, ale w tym przypadku prawa fizyki są takie same.
                                  Honda dla Civica też podaje inne wartości w zależności od wyposażenia i rozmiaru opon 0-100 km/h od 8.7 w S do 9.7 w Executive, masy od 1209 (S) koła 195x65x15 do 1261 (Executive) koła 225x45x17 spalanie w mieszanym 5.8 (S) i 6.1 (Executive)
                                  Pozdr. Przemek

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Przem78
                                    Honda dla Civica też podaje inne wartości w zależności od wyposażenia i rozmiaru opon 0-100 km/h od 8.7 w S do 9.7 w Executive
                                    Człowiek kupuje lepszą wersję wyposażenie, dopłaca, a tu - jakby mu gratis ujęli całkiem sporo mocy z silnika.

                                    Zamieszczone przez Przem78
                                    masy od 1209 (S) koła 195x65x15 do 1261 (Executive) koła 225x45x17
                                    13 kg na jednym kole :shock:
                                    Faktycznie masa koła ma większe znaczenie niż się wydaje - przecież przyspieszenie nie pogarsza się aż o 1s, gdy dołoży się obciążenie 50 kg.

                                    [ Dodano: Nie 13 Paź, 13 20:08 ]
                                    tomekb1,
                                    Fakt iż "felgi ze stopów lekkich" są cięższe od stalowych jest po prostu ogólnie znany. Nazwa to prymitywny chwyt marketingowy - stop niby lekki, ale kto napisał że cała felga?
                                    Chyba że zapłacisz kilkukrotność "lekkich" - wtedy faktycznie będą lżejsze.

                                    Komentarz

                                    • Przem78
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 561

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Prekompilator
                                      13 kg na jednym kole :shock:
                                      Faktycznie masa koła ma większe znaczenie niż się wydaje - przecież przyspieszenie nie pogarsza się aż o 1s, gdy dołoży się obciążenie 50 kg.
                                      Nie, no tyle na kole to nie będzie, bo dochodzi jeszcze szklany dach, elektryka foteli, sub w bagażniku itp. bardziej chodzi właśnie o szerokość koła 195vs225 to jest 12 cm na 4 kołach czyli na jednym kole jest 3 cm czyli ~ 7% większe opory, do tego większa masa o ok 60 kg i wychodzi 1 sek wolniej
                                      Pozdr. Przemek

                                      Komentarz

                                      • Prekompilator
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 420

                                        #20
                                        Przem78,
                                        Słuszna uwaga, wniosek z tego jednak taki, że strach pomyśleć co by było, gdyby te 13 kg różnicy było faktycznie w każdym kole.

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Prekompilator
                                          Przem78,

                                          Słuszna uwaga, wniosek z tego jednak taki, że strach pomyśleć co by było, gdyby te 13 kg różnicy było faktycznie w każdym kole.
                                          Na jednym kole bedzie okolo 3kg roznicy przy zalozenu, ze fabryczne 15 ma jakies 8 a 17 11kg, czasem 17 moze wazyc i prawie 12kg :P

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez tomekb1
                                            No co? To tylko założenie. Być może błędne. Jak masz jakieś porównania mas to mógłbyś podzielić się wiedzą
                                            a po co komu takie założenia :?: :!:

                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • tomekb1
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 352

                                              #23
                                              Ja tam i tak nie zamieniłbym alu na stal ze względu na wygląd, ale przyznaję, że się złapałem na i myślałem , że mają mniejszą masę, niż stalowe. ops: ops: ops:
                                              Pozdrawiam
                                              Tomek

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                #24
                                                Tu jest ładne zestawienie wpływu róznych szerokości i rozmiarów felg.

                                                Komentarz

                                                • Octavianos
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1130

                                                  #25
                                                  dlatego do aut kompaktowych najlepszym kompromisem są 16-stki, chcesz mieć wygląd - zapłacisz na początku i przy każdym przyspieszaniu oraz tankowaniu :-P
                                                  SIMPLY CLEVER
                                                  Wiesz co dobre :-)

                                                  Moja Maszyna
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...